Skrivet av: christiannesimson | juni 17, 2010

”Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar!”

Furia;

Det är inte bara jag som hittar på ofog eller är olydig i familjen.

Idag kom det ett brev ifrån POLISEN till husse. I brevet låg det foton utdragana från brottsregistret (nej, körkortsregistret) och någon nyare bild på husse.

HAN HAR KÖRT FÖR FORT!!!

Det var väl ett jätteolydigt fy i alla fall. Åtminstone tyckte polisen det. Och jag med!

Lite häftigt är det ändå att ha en husse som anses misstänk för brott mot hastighetsbestämmelser. Låter väldigt farligt i mina koöron i alla fall. Och det är jätte,jätte,jätte farligt att köra för fort det vet jag. Jag läste om det i informationsbroschyren som nu kom med brevet. Där står det precis varför det är bra att köra långsammare. (Jag tror inte att matte har läst den där broschyren, ska nog lägga den på hennes huvudkudde som kvällsnöje.)

Så husse har kört 2000 kronor för fort och det är ganska snabbt det!

”Jaha, då blev det inga nya skalbyxor till fjällen då!”, sa matte.

Vadå, ska husse gå med rumpan bar då eller…??!!??

”Inte mig emot”, sa matte och såg lite märklig ut.

Vet ni jag tror att matte nånstans tyckte att husse blev lite mer spännande nu när han är en brottsling. Han är ju inte militär längre som ni vet så det är inte så mycket spännande och imp faktor kvar liksom.

Undrar om han tänker erkänna sig skyldig eller om det ska bli stor affär av alltihop.

Jag tror jag går och ringer Silbersky på en gång.

/F


Svar

  1. Men vad skådar mitt öga, en kriminell sak!! 😉
    Tur att du skvallrar lite Furia, så vi får veta lite mer godbitar ur fam.Simson liv o leverne!!

    Hmm, för jag menar jag har ju aldrig kört för fort eller så……………. ja inte så att nån har fångat mig iallafall!

    /E


Lämna en kommentar

Kategorier